Multifunctionele boiler WKS 300/100 LE #4

De nieuwe multifunctionele boiler van Weishaupt WKS 300/100 LE #4 verenigt boiler (300 l), buffervat (100 l) evenals regeltechniek in een compacte behuizing.

Dit model van de multifunctionele boiler is in termen van hydraulica, vermogen en regeltechniek exact afgestemd op de Weihaupt lucht/water-monoblok-warmtepompen Aeroblock® WAB 8 en WAB 11.

Hierdoor wordt de inspanning voor de installatie en de montage aanzienlijk verminderd. Dat spaart niet alleen tijd maar ook plaats. De nieuwe multifunctionele boiler WKS heeft maar 0,54 m2 standruimte nodig. De warmtepomp kan zowel links als rechts aangesloten worden. Daardoor is de opstelling heel flexibel.

Optioneel is het mogelijk een circulatieleiding aan te sluiten evenals een stille koeling over de oppervlakverwarming zonder daling onder het dooipunt. Voor verwarming, stille koeling en sanitair warm water is een hoog-vermogen-circulatiepomp geïntegreerd. Bijkomend zijn een 3-traps buisverwarming (3 x 2,3 kW) en een dicht 3-weg-omschakelventiel voor verwarming en sanitair warm water verbouwd. De composiet-warmte-isolatie (vacuümisolatie) van de boiler en ook de warmte-isolatie van alle onderdelen afzonderlijk zorgen voor minimaal warmteverlies.

De geïntegreerde warmtepompregelaar WAB heeft een systeembediening met kleurendisplay en een intuïtief bedieningsconcept (drukken + draaien) evenals een LED-functiebalk. De LAN-aansluiting, koeling, warmtemeting en de regeling voor de stookkring, warm water en circulatie behoren tot de standaarduitrusting. De professionele kabelaansluiting zorgt voor eenvoudige montage en de scheiding van elektronica en watergroepen voor hoge bedrijfsveiligheid.

Het resultaat is een perfect afgestemde en optisch opgeruimde installatie. Met deze aansluitklare oplossing zijn warmtepompinstallaties snel gepland en eenvoudig gemonteerd.