Please select a page template in page properties.

Gascondensatieketel Thermo Condens WTC-GW 32-B

Met de nieuwe Thermo Condens WTC-GW 32-B breidt Weishaupt de nieuwe generatie gascondensatieketels van 15 resp. 25 kW uit met een vermogen van 32 kW.

De gascondensatieketel van 32 kW vereenvoudigt de communicatie tussen mens en techniek aanzienlijk en tegelijkertijd blijven de aansluitingen 100% compatibel met de gascondensatieketel van de vorige generatie. Montage en onderhoud zijn eenvoudiger dan ooit.

Links hydraulica en mechanica, rechts elektronica<br/> Door de verticale scheiding van de functie-eenheden zijn de afzonderlijke componenten zoals brander, warmtewisselaar, pomp enz. overzichtelijk geplaatst en gemakkelijk toegankelijk voor onderhoudswerkzaamheden. Bovendien zijn hydraulica en elektronica waterdicht van elkaar gescheiden.

Vakmanvriendelijke montage<br/> De nieuwe condensatieketel is ontworpen en voorbereid om eenvoudig gemonteerd en in bedrijf gesteld te worden. Dat begint al bij de verpakking van de ketel. De beschermsokkel in piepschuim die in de verpakking geïntegreerd is, heeft twee handige handvatopeningen die het optillen van de ketel tot aan de montagebeugel vergemakkelijken. Zelfs op smalle plaatsen is hiermee een snelle en eenvoudige montage gegarandeerd. Eens het toestel opgehangen is, kan het dankzij een uitgekiend uitlijningssysteem in een mum van tijd exact waterpas geplaatst worden. Dit blijkt in de praktijk een bijzonder waardevol montagehulpmiddel te zijn, aangezien boringen zelden tot op de millimeter uitgevoerd kunnen worden.

Hoogste efficiëntie dankzij de hoog-vermogen-warmtewisselaar<br/> De vernieuwde hoog-vermogen-warmtewisselaar is vervaardigd uit zandgegoten aluminium/silicium en onderscheidt hij zich door een hoog armtegeleidingsvermogen (6 à 7 x beter dan roestvrij staal), efficiëntie, robuustheid en een lange levensduur. Het oppervlak van de warmtewisselaar met zijn weldoordachte noppenstructuur haalt een maximum aan energie uit de rookgassen, wat in een jaarlijkse energie-efficiëntie van 94% en een energie-efficiëntieklasse A resulteert.

Verbrandingsregeling SCOT met uitgebreid modulatiebereik<br/> Het zelfkalibrerende SCOT-systeem van Weishaupt verzekert steeds de optimale verbrandingskwaliteit, ook bij verschillende gassamenstellingen. De modulatiebandbreedte reikt bij de nieuwe ketel van 32 kW nu naar beneden tot 3,8 kW. Een groot voordeel in het steeds belangrijker wordende deellastbedrijf.

Snelle inbedrijfstelling dankzij assistent<br/> Na opvraging van enkele randvoorwaarden stelt de inbedrijfstellingsassistent de mogelijke hydraulische varianten voor. Met de selectie van de gewenste hydraulische variante worden talrijke regelparameters vooringesteld. Dit vereenvoudigt de inbedrijfstelling aanzienlijk en zorgt voor tijdbesparing.

Modulair Energie-Management-Systeem (WEM)<br/> Het modulaire Energie-Management-Systeem van Weishaupt kan universeel toegepast worden en biedt nagenoeg onbeperkte uitbreidingsmogelijkheden, zelfs bij complexe installatiesystemen. De standaardregeling in de ketel omvat een stook- en een warmwaterkring. Bovendien kunnen tot 24 bijkomende stookkringen bijgeschakeld worden. Elke extra stookkring wordt via een uitbreidingsmodule met de centrale regeleenheid verbonden.

Comfortabele bediening per app of webbrowser<br/> Dankzij de seriematige LAN-interface en het Weishaupt-energiemanagementportaal kan de nieuwe condensatieketel eenvoudig en veilig via internet met computer, smartphone of tablet communiceren. Daarbij worden de hoogste actueel geldende veiligheidsstandaards vervuld. Uiteraard kan de bediening ook op elk moment via een ruimtetoestel uitgevoerd worden.

Up