Gascondensatieketel Thermo Condens WTC-GW 15/25-B

De nieuwe gascondensatieketel Thermo Condens WTC-GW B vereenvoudigt de communicatie tussen mens en techniek aanzienlijk en tegelijkertijd blijven de aansluitingen 100% compatibel met de gascondensatieketel van de vorige generatie. Montage en onderhoud zijn eenvoudiger dan ooit.

Links hydraulica en mechanica, rechts elektronica
Dankzij de verticale scheiding van de functie-eenheden zijn alle componenten zoals brander, warmtewisselaar, pomp enz. overzichtelijk geplaatst en goed toegankelijk voor onderhoudswerken. Bovendien wordt er met de waterdichte afscherming verhinderd dat water bij onderhoudswerken aan de hydraulische componenten in het elektrische gedeelte terechtkomt.

Gegarandeerd perfect uitgelijnd, zelfs bij één-man-montage
De nieuwe condensatieketel kan moeiteloos door één persoon gemonteerd en in bedrijf gesteld te worden. De beschermsokkel in piepschuim die in de verpakking geïntegreerd is, heeft twee handige handvatopeningen die het optillen van de ketel van 41 kg tot aan de montagebeugel vergemakkelijken. Zelfs op smalle plaatsen is hiermee een snelle en eenvoudige montage gegarandeerd.Eens het toestel opgehangen is, kan het dankzij een uitgekiend tweevoudig uitlijningssysteem niet alleen in een mum van tijd exact waterpas geplaatst worden maar ook tot 10 mm horizontaal en verticaal verschoven worden. Dit blijkt in de praktijk een bijzonder waardevol montagehulpmiddel te zijn, aangezien boringen zelden tot op de millimeter uitgevoerd kunnen worden.

Hoogste efficiëntie dankzij de hoog-vermogen-warmtewisselaar
De vernieuwde hoog-vermogen-warmtewisselaar is uit zandgegoten aluminium/silicium geproduceerd. Hij onderscheidt hij zich door een hoog warmtegeleidingsvermogen (7 x beter dan roestvrij staal), efficiëntie, robuustheid en een lange levensduur. Het oppervlak met doordachte noppenstructuur haalt op 6.600 cm2 een maximum aan energie uit de rookgassen. Dit resulteert in een systeem met een normendement van 110,1 % (Hi) resp. 99,2 % (Hs) bij een systeemtemperatuur van 40/30 °C.

SCOT-verbrandingsregeling met uitgebreid modulatiebereik
Het zelfkalibrerende SCOT-systeem van Weishaupt verzekert steeds de optimale verbrandingskwaliteit, ook bij verschillende gassamenstellingen. De modulatiebandbreedte reikt bij de nieuwe ketelgeneratie nu naar beneden tot 1,9 kW. Een groot voordeel in deellastbedrijf dat steeds meer aan belang wint aangezien veel moderne gebouwen over lange periodes een warmtebehoefte van minder dan 4 kW hebben.

Snelle inbedrijfstelling met assistent
Na het opvragen van enkele randvoorwaarden stelt de inbedrijfstellingsassistent de mogelijke hydraulicavarianten voor. Volgens de keuze van de gewenste hydraulica worden vele regelparameters vooringesteld. Dit vergemakkelijkt de inbedrijfstelling en zorgt voor tijdsbesparing.

Modulair Energie-Management-Systeem (WEM)
Het modulaire Energie-Management-Systeem van Weishaupt kan universeel toegepast worden en biedt nagenoeg onbeperkte uitbreidingsmogelijkheden, zelfs bij complexe installatiesystemen. De standaardregeling in de ketel omvat een stook- en een warmwaterkring. Bovendien kunnen tot 24 bijkomende stookkringen bijgeschakeld worden. Elke extra stookkring wordt via een uitbreidingsmodule met de centrale regeleenheid verbonden.

Comfortabele bediening per app of webbrowser
Dankzij de seriematige LAN-interface en het Weishaupt energiemanagementportaal kan de nieuwe condensatieketel eenvoudig en veilig via internet met computer, smartphone of tablet communiceren. Daarbij worden de hoogste actueel geldende veiligheidsstandaards vervuld. Uiteraard kan de bediening ook op elk moment via een ruimtetoestel uitgevoerd worden.