Stookoliecondensatieketel WTC-OB 18-B

De nieuwe stookoliecondensatieketel WTC-OB 18-B is uitgerust met een in de fabriek vooringestelde Weishaupt purflam®-blauwevlambrander. Deze verbruikt dankzij zijn tweetraps-werking bijzonder weinig stookolie. Al naargelang de warmtevraag schakelt hij naar trap 1(12 kW) of trap 2 (18 kW).

De hoogvermogen-warmtewisselaar uit gegoten aluminium-silicium bevat een volledige warmte-isolatie en zorgt voor seizoensgebonden energie-efficiëntie voor ruimteverwarming van 92%. Deze komt overeen met energie-efficiëntieklasse A. Grote vrije diameters en de toegankelijkheid langs de voorkant vergemakkelijken het onderhoud van de ketel zonder uitbouw van een waterslot.

De stookoliecondensatieketel WTC-OB is uitsluitend geschikt voor de werking op zwavelarme gasolie verwarming volgens NBN T 52-716 (maximaal 50 ppm zwavelgehalte). Overige bepalingen volgens NBN EN 590 (laatste editie). Het toevoegen van asvormende additieven niet toegelaten. Het lage zwavelgehalte zorgt voor minder milieuvervuiling en de verwarmingsoppervlakken blijven langer proper.

Een geïntegreerde geluidsdemping voor rookgas en aanzuiglucht zorgt voor een laag geluidsniveau tijdens de werking. Binnen de bekleding van de ketel bevindt zich ook nog een gemakkelijk te onderhouden stookoliefilter-ontluchter-eenheid.

Ook de deskundige en zorgvuldige inbedrijfstelling speelt een belangrijke rol in de veilige en zuinige werking van de condenserende stookolieketel WTC-OB. De regelaar draagt daartoe bij met de standaard geïntegreerde inbedrijfstellingsassistent die het chronologische verloop stuurt. Deze start met de ontluchting van het hydraulisch systeem en de stookolieleiding en eindigt met de optimalisatie van de brandertrappen 1 en 2.

Het modulair opgebouwde regelsysteem WCM biedt met zijn platformstrategie, zowel voor de gebruiker als voor de verwarmingsinstallateur talrijke voordelen. Voor de meest uiteenlopende toepassingen bestaan er speciaal afgestemde modules die onder elkaar via eBUS communiceren en op die manier een comfortabele warmtevoorziening in functie van de behoefte verzekeren.